Η ασφάλειά σας
Η ασφάλειά σας

Η Εθνική Τράπεζα αναγνωρίζει τη σημασία της ασφάλειας των ηλεκτρονικών συναλλαγών και έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα, με τις πιο σύγχρονες και προηγμένες μεθόδους, ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια της υπηρεσίας i-bank Simple Pay. Όλες οι πληροφορίες, οι οποίες σχετίζονται με τις συναλλαγές σας και τα προσωπικά σας στοιχεία, είναι ασφαλείς και απόρρητες, όπως και σε όλες τις υπηρεσίες της Εθνικής Τράπεζας.

Τα δεδομένα των πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών δεν αποθηκεύονται στους υπολογιστές και στις βάσεις δεδομένων της Τράπεζας (σύμφωνα με τα διεθνή PCI-DSS πρότυπα).

Η ασφάλεια των δεδομένων στην υπηρεσία i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας έγκειται, επίσης, στη δική σας προστασία του προσωπικού Κωδικού χρήστη (Password) και της απάντησης στην ερώτηση ασφαλείας (εφεξής κωδικοί πρόσβασης). Δεν θα πρέπει να δώσετε τους κωδικούς πρόσβασης σε κανέναν.

Η υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών του i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας δεν θα σας ζητήσει ποτέ να αποκαλύψετε τους κωδικούς πρόσβασής σας. Κάθε επικοινωνία (τηλεφωνική ή μέσω E-mail) στην οποία σας ζητάνε τους κωδικούς πρόσβασης, θα πρέπει να θεωρείται ύποπτη. Αν ενημερώσετε κάποιο τρίτο πρόσωπο για το E-mail και τους κωδικούς πρόσβασης στην υπηρεσία i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας, θα είστε άμεσα υπεύθυνοι για τις συνέπειες, όπως διαγραφή του χρήστη από τη βάση δεδομένων της Τράπεζας, μπλοκάρισμα του χρήστη για τη διενέργεια συναλλαγών, πρόσβαση του τρίτου προσώπου σε ιστορικό συναλλαγών, αλλαγή των προσωπικών σας στοιχείων κ.ά. Αν πιστεύετε ότι κάποιος έχει υποκλέψει τους κωδικούς πρόσβασής σας, πρέπει αμέσως να τον/τους τροποποιήσετε, μέσω της σύνδεσης στην υπηρεσία i-bank Simple Pay, όπως και να μας ενημερώσετε άμεσα καλώντας στο 181818 από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, από οπουδήποτε κι αν βρίσκεστε στην Ελλάδα, ή στο +30 210 48 48 484 αν βρίσκεστε στο εξωτερικό.

Αναγνώριση Πελάτη

Οι κωδικοί που χρησιμοποιούνται για την αναγνώρισή σας ως εγγεγραμμένου χρήστη είναι οι εξής: το E-mail σας ως όνομα χρήστη (Username) και ο Κωδικός χρήστη (Password). Η απάντηση στην ερώτηση ασφαλείας χρησιμοποιείται σε περίπτωση που δεν θυμάστε τον Kωδικό χρήστη. Καταχωρείτε το E-mail και τον Kωδικό χρήστη κάθε φορά που χρησιμοποιείτε την υπηρεσία i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας.

Η υπηρεσία i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας σας δίνει τη δυνατότητα να μεταβάλλετε τον Kωδικό χρήστη (Password) σας όσο συχνά επιθυμείτε εσείς. Επίσης, σας επιτρέπει να έχετε πρόσβαση στην ιστορικότητα των συναλλαγών σας, να αποθηκεύετε πρότυπα συναλλαγών (templates) και να εξυπηρετείστε από τους εκπροσώπους της υπηρεσίας εξυπηρέτησης πελατών του i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας.

Αν επιλέξετε να πληρώσετε με χρέωση τραπεζικού λογαριασμού που τηρείτε στην Εθνική Τράπεζα, η ταυτοποίηση του χρήστη – δικαιούχου του λογαριασμού θα γίνεται και από την υπηρεσία i-bank Internet Banking της Εθνικής Τράπεζας, μέσω του Kωδικού χρήστη (UserID) και Mυστικού Κωδικού (Password), αλλά και τη χρήση i-code. Σε περίπτωση που επιλέξετε να πληρώσετε μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, το σύστημα i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας διασφαλίζει την ασφάλεια των συναλλαγών ζητώντας από το χρήστη επιπλέον στοιχεία (π.χ. τον τριψήφιο αριθμό ασφαλείας στο πίσω μέρος της κάρτας), για να εξασφαλίσει την εγκυρότητα της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, όπως και την σωστή χρήση της από τον κάτοχό της.)

Υπηρεσίες πιστοποίησης MasterCard SecureCode και Verified by VISA

Οι υπηρεσίες MasterCard SecureCode και Verified by VISA έχουν ως σκοπό να σας προσφέρουν πρόσθετη προστασία όταν εκτελείτε πληρωμές από το web με πιστωτική κάρτα MasterCard ή VISA, οποιασδήποτε εκδότριας Τράπεζας. Για την ενεργοποίηση αυτών των υπηρεσιών πιστοποίησης θα πρέπει να έχετε ήδη έναν προσωπικό κωδικό (PIN) μόνο για τις πληρωμές στο διαδίκτυο, που θα σας έχει δοθεί από την εκδότρια Τράπεζα της κάρτας σας. Ειδικά για τους κατόχους καρτών έκδοσης Εθνικής Τράπεζας, περισσότερες πληροφορίες για την υπηρεσία ασφαλών συναλλαγών MasterCard SecureCode™/Verified by VISA βρίσκονται στη διεύθυνση: https://www.nbg.gr/el/transaction-security/mastercard-secure-code.

Στην περίπτωση αυτή, το i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας θα σας ζητήσει να εισάγετε αυτόν τον προσωπικό κωδικό, έτσι ώστε μέσω των υπηρεσιών MasterCard SecureCode και Verified by VISA να πιστοποιηθεί η ταυτότητά σας κατά τη διενέργεια της on-line πληρωμής σας. Έτσι, όχι μόνο αποδεικνύετε την ταυτότητά σας και το ότι είστε ο νόμιμος κάτοχος της κάρτας στον «αποδέκτη» της πληρωμής, αλλά και προστατεύετε την κάρτα σας από κακόβουλη χρήση της στο διαδίκτυο από τρίτους, καθώς μόνο εσείς γνωρίζετε αυτόν τον κωδικό. Για να εντάξετε την κάρτα σας στις υπηρεσίες MasterCard SecureCode και Verified by VISA θα πρέπει να απευθυνθείτε στην Τράπεζα που σας την έχει εκδώσει με τη διαδικασία που αυτή ορίζει. Αν η εκδότρια Τράπεζα της κάρτας σας δεν συμμετέχει ακόμα στις υπηρεσίες MasterCard SecureCode και Verified by VISA, μπορείτε να συνεχίσετε να κάνετε τις πληρωμές σας στο i-bank Simple Pay όπως και πριν.

Αυτόματη Αποσύνδεση

Για την ασφάλειά σας, και εάν δεν υπάρξει καμία δραστηριότητα για δεκαπέντε (10) λεπτά γίνεται αυτόματη αποσύνδεση από την υπηρεσία i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας και θα σας ζητηθεί να ξανακάνετε login στην υπηρεσία.

Ελεγχόμενη Πρόσβαση (firewall)

Η πρόσβαση στα συστήματα της Τράπεζας (servers) ελέγχεται από τείχος προστασίας (firewall), το οποίο επιτρέπει τη χρήση συγκεκριμένων υπηρεσιών από τους πελάτες/επισκέπτες (χρήστες/συνδρομητές) απαγορεύοντας, παράλληλα, την πρόσβαση σε συστήματα και βάσεις δεδομένων με απόρρητα στοιχεία και πληροφορίες της Τράπεζας.

Κλείδωμα Λογαριασμού

Σε περίπτωση που εισάγετε τέσσερις (4) συνεχόμενες φορές λάθος τον Kωδικό χρήστη (Password), τότε το σύστημα για τη δική σας ασφάλεια απαγορεύει την πρόσβασή σας στην υπηρεσία i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας. Για να ξεκλειδώσετε το λογαριασμό σας πρέπει να εκκινήσετε διαδικασία αρχικοποίησης του Kωδικού χρήστη (Password), εισάγοντας την απάντηση στην ερώτηση ασφαλείας. Σε περίπτωση που έχετε ξεχάσει την απάντηση στην ερώτηση ασφαλείας, πρέπει να καλέσετε το Contact Center της Τράπεζάς μας στο 181818 από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, από οπουδήποτε κι αν βρίσκεστε στην Ελλάδα, ή στο +30 210 48 48 484 αν βρίσκεστε στο εξωτερικό, όπου μετά από ταυτοποίηση σας (σύμφωνα με τα στοιχεία που έχετε δηλώσει στο i-bank Simple Pay), εκπρόσωπος της υπηρεσίας προβαίνει σε αρχικοποίηση (reset) του Κωδικού χρήστη (Password) (αποστολή E-mail αρχικοποίησης Password στην ηλεκτρονική διεύθυνση του χρήστη).

Κρυπτογράφηση - Διασφάλιση του Απορρήτου της Μεταφοράς των Δεδομένων

Από την έναρξη έως τη λήξη της σύνδεσή σας (on-line session) με την υπηρεσία i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας, όλες οι πληροφορίες και τα προσωπικά σας στοιχεία κρυπτογραφούνται με βάση το πρωτόκολλο κρυπτογράφησης 128-bit (Secure Sockets Layer - SSL). Η κρυπτογράφηση αποτελεί ένα τρόπο κωδικοποίησης της πληροφορίας μέχρι αυτή να φτάσει στον ορισμένο αποδέκτη της, ο οποίος θα μπορέσει να την αποκωδικοποιήσει με χρήση του κατάλληλου κλειδιού. Κάθε φορά που συνδέεστε με την υπηρεσία i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας, όλη η επικοινωνία μεταξύ του υπολογιστή σας και των συστημάτων της Τράπεζας κρυπτογραφείται με χρήση κλειδιού 128 bits της Verisign (αναγνωρισμένης εταιρίας έκδοσης κρυπτογραφικών κλειδιών για τραπεζικές υπηρεσίες).

Δηλαδή, κάθε φορά που στέλνετε πληροφορίες προς το σύστημα, ο browser σας τις κρυπτογραφεί πρώτα με χρήση κλειδιού 128 bits και στη συνέχεια τις στέλνει στο σύστημα. Το σύστημα της Τράπεζας αποκρυπτογραφεί πρώτα τις πληροφορίες που λαμβάνει χρησιμοποιώντας το ίδιο κλειδί (που προκαθορίζεται με την έναρξη της σύνδεσή σας με την υπηρεσία) και στη συνέχεια τις επεξεργάζεται. Τα συστήματα της Τράπεζας, σας αποστέλλουν πληροφορίες ακολουθώντας την ίδια διαδικασία κρυπτογράφησης.

Απόρρητο Συναλλαγών

Οι ίδιες βασικές αρχές που διέπουν τις κλασσικές τραπεζικές συναλλαγές ισχύουν και στην περίπτωση της υπηρεσίας i-bank Simple Pay της Εθνικής Τράπεζας. Όλες οι πληροφορίες που διαβιβάζονται από το συνδρομητή στην Τράπεζα είναι εμπιστευτικές και η Τράπεζα έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να γίνεται χρήση τους μόνο στο μέτρο που αυτό κρίνεται αναγκαίο στο πλαίσιο των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μερικά από τα μέτρα που έχουν ληφθεί είναι τα ακόλουθα:

  • Μόνο εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες των συναλλαγών σας όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο, π.χ. για τη διεκπεραίωση των αιτήσεών σας.
  • Η Τράπεζα δεν αποκαλύπτει τα στοιχεία των πελατών της και των συναλλαγών τους, εκτός αυτό επιβάλλεται από δικαστική απόφαση ή απόφαση άλλης δημόσιας αρχής.
  • Μπορείτε να ζητήσετε οποιαδήποτε στοιχεία τηρούνται για εσάς, καθώς και τη διόρθωσή τους σε περίπτωση που μπορείτε να τεκμηριώσετε την ύπαρξη λάθους.
  • Για τη δική σας ασφάλεια, θα πρέπει και εσείς να χειρίζεστε όλες τις πληροφορίες που παρέχονται μέσω της υπηρεσίας ως εμπιστευτικές και απόρρητες και να μην προβαίνετε σε οποιαδήποτε αποκάλυψή τους σε τρίτα πρόσωπα.
Προσωπικά Δεδομένα

Σεβόμενοι τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, διατηρούμε τις προσωπικές σας πληροφορίες σε έναν ασφαλή κεντρικό διακομιστή «central server». Kατ’ εφαρμογή του Ν.2472/1997 «Περί προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα» τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα όλων των υπαλλήλων, συνεργατών, πελατών και προμηθευτών της Εθνικής Τράπεζας τα οποία περιέρχονται σε γνώση της στο πλαίσιο της εργασιακής σχέσης ή της σχέσης συνεργασίας ή συναλλαγής, καταχωρούνται σε αρχείο δεδομένων και δύνανται να διαβιβάζονται περαιτέρω στην Ελλάδα ή το εξωτερικό με την προϋπόθεση ότι η τήρηση αρχείου και η διαβίβαση των στοιχείων του πραγματοποιούνται πάντοτε σύμφωνα με τους επιχειρηματικούς σκοπούς της εταιρείας και του Νόμου. Αν θέλετε επιπλέον πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο Contact Center τηλ. 181818 από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, από οπουδήποτε κι αν βρίσκεστε στην Ελλάδα, ή στο +30 210 48 48 484 αν βρίσκεστε στο εξωτερικό.